לכבוד השקת הרכבת הקלה בגוש דן בואו נרים לעתיד העכשווי ולמודרניזציה הטכנולוגית
קצת על הרכבת הקלה במספרים:
234,000 נוסעים ביום!
70,000,000 נוסעים בשנה!
6 דק' תדירות בין הנסיעות!
5 רשויות! (בת ים, ת"א, ר"ג, ב"ב, פ"ת)
34 תחנות!
24 ק"מ אורך הקו!
לרכבת הקלה מספר יתרונות ייחודיים:
הרכבת הקלה, פשוטו כמשמעו, קלה יותר מרכבות קלאסיות אחרות.
גוף הרכבת עשוי מאלומיניום ו/או פלדה בעלי משקל נמוך, כך שניתן להפעיל אותה בצריכת אנרגיה נמוכה יותר.
הרכבת הקלה פועלת באמצעות מערכת הפעלה חשמלית וממוחשבת.
המערכת אחראית על בקרה, תזמון ובטיחות הנוסעים.
שימוש בטכנולוגיה זו מקנה יתרון של מינימום רעש וזיהום אוויר.
הרכבת הקלה תוכננה להשתלב באופן הרמוני בעיר, התחנות אסתטיות והמסילה ברובה עוברת מתחת לכבישים ובניניים כדי להקל על הפקקים, לקצר את הדרכים משמעותית, להפחית זיהום אוויר ולשפר את איכות החיים של תושבי גוש דן והסביבה.
בנוסף, במנהרות הרכבת אין מעבר של הולכי רגל או כלי תחבורה מכל סוג ויש בלעדיות מלאה לרכבת הקלה כדי לתת מענה אופטימאלי ולקיצור זמן הנסיעה למשתמשי הרכבת.
כדאי לציין כאן את המעבר התת קרקעי הארוך בארץ, על פני נחל הירקון ואורכו כ- 2 ק"מ.
עובדת בונוס
לפי מסורת שהחלה במאה ה-14 שמות של נשים מביאות הצלחה במלאכת הכרייה.
חלק משמות המכונות שכרו את הקו האדום הן: גולדה מאיר, אהובה עוזרי וונדר וומן.
מהפכת התחבורה החלה והקו האדום הוא רק ההתחלה.
זהו פתח לעידן חדש ואנו נמשיך לעקוב ולעדכן גם בפתיחת הקו הסגול.